Wat is eventmarketing?
Geplaatst op
Misschien ben je er nog niet achter, maar marketing speelt een hele grote rol in iedere organisatie. Je zult vast denken: ‘wéér zo’n marketingterm’. Maar eventmarketing kan heel veel doen voor jouw bedrijf. Lees snel verder en kom erachter wat het is en waarom je het moeten inzetten.
Wat betekent eventmarketing?
Om het nog wat makkelijker te maken heeft het woord eventmarketing twee onderdelen.
1. Je zet een evenement in als marketingmiddel. Je hebt een doel, bijvoorbeeld het verkopen van je product. In plaats van dat je verschillende advertenties plaatst op social gebruik je een event om dit doel te bereiken.
Waarom eventmarketing?
Het inzetten van eventmarketing kan veel doen voor jouw bedrijf. Hieronder zetten we het even voor je op een rijtje.
Het event inzetten als marketingtool:
- Omdat niemand sfeer in een plaatje vangt, die proef je pas écht als je ergens bent;
- Omdat je via een event direct in contact komt met jouw doelgroep;
- Omdat je met een evenement veel meer mogelijkheden hebt tot het presenteren van jouw bedrijf of product of dienst.
De promotie om bezoekers naar je evenement te trekken:
- Omdat je een evenement nu eenmaal voor een bezoekers organiseert;
- Omdat een bezoeker niet komt wanneer je het alleen lief vraagt;
- Omdat deze promotie je ook extra branding oplevert.
Hoe werkt eventmarketing bij de Open Bedrijven Dag?
De Open Bedrijven Dag is jouw evenement dat je inzet als marketingtool. Er is geen enkele advertentie die jouw bedrijf zo verkoopt als de real deal: een kijkje in je bedrijfspand. Dit onderdeel van eventmarketing kun je dus al afvinken. Check!
Dan komt deel twee van eventmarketing, het toepassen om bezoekers te trekken. Binnen jouw pakket zitten allerlei onderdelen die hier al aan bijdragen. Daarnaast zorgen wij als organisatie natuurlijk dat de Open Bedrijven Dag groots te zien is in de regio, maar jij kunt zelf ook aan de slag om de eventmarketing nóg sterker te maken. Zorg dat je alle tools die je worden aangereikt ook daadwerkelijk inzet, maak kenbaar dat je meedoet aan de Open Bedrijven Dag.
Toepassen die handel!
Hopelijk zie je nu in waarom je juist een evenement kunt inzetten voor een doel. Daarnaast gebruik je eventmarketing dus om dat evenement ook daadwerkelijk een succes te maken. Bijvoorbeeld jouw Open Bedrijven Dag. Wanneer je al deelneemt, is het alleen nog maar een kwestie van toepassen. Hoe je dat doet, lees je in onze blog: Hoe pas ik eventmarketing toe?